Detingut l’acusat de les dues violacions de Lleida.

El passat dimecres va saltar l’alarma a Lleida quan en menys de 10 hores es van cometre dues violacions en dues zones molt properes. Això va donar lloc a que els agents de la Guardia Urbana de Lleida i els dels Mossos d’Esquadra iniciessin immediatament un dispositiu de búsqueda que va donar els seus fruits la matinada del dia següent quan un mosso va identificar a l’agressor en la mateixa zona en que s’havia dut a terme la segona violació. La jutge de guardia va decretar d’ingrés en presó provisional sense fiança de l’acusat de les dues violacions, un jove de 19 anys d’origen africà. Els delictes que s’imputen a l’acusat són dos delictes agressió sexual, un d’ells continuat, i dos delictes de robatori amb violència i intimidació amb ús d’arma blanca, ja que el móvil de l’agressor no era sols el de les víctimes, sino també el del robatori donat que els agents van trobar diversos objectes de les dos joves en un registre posterior en el domicili del detingut. Durant aquesta setmana, s’ha realitzat la roda de reconeixement de l’acusat en la qual les dues víctimes el van identificar sense cap tipus de dubte. D’altra banda, el detingut es va ratificar en la declaració que havía realitzat als Mossos d’Esquadra davant el jutge de guardia, en la qual va reconèixer parcialment els fets.
Diari LA MAÑANA. 10 de juliol de 2011.
Els recordem que els delictes que s’imputen a l’acusat es troben tipificats pel Codi Penal en els següents artícles:
Artículo 178. El que atentare contra la libertad sexual de otra persona, utilizando violencia o intimidación, será castigado como responsable de agresión sexual con la pena de prisión de uno a cinco años.
Artículo 180. 1. Las anteriores conductas serán castigadas con las penas de prisión de cinco a diez años para las agresiones del artículo 178, y de doce a quince años para las del artículo 179, cuando concurra alguna de las siguientes circunstancias:
5. Cuando el autor haga uso de armas u otros medios igualmente peligrosos susceptibles de producir la muerte o alguna de las lesiones previstas en los artículos 149 y 150 de este Código Penal, sin perjuicio de la pena que pudiera corresponder por la muerte o lesiones causadas.
Artículo 242. 1. El culpable de robo con violencia o intimidación en las personas será castigado con la pena de prisión de dos a cinco años, sin perjuicio de la que pudiera corresponder a los actos de violencia física que realizase.
3. Las penas señaladas en los apartados anteriores se impondrán en su mitad superior cuando el delincuente hiciere uso de armas u otros medios igualmente peligrosos, sea al cometer el delito o para proteger la huida, y cuando atacare a los que acudiesen en auxilio de la víctima o a los que le persiguieren.
Si vostè ha estat víctima o l´acusen de qualsevol tipus de delicte confiï en nosaltres, truqui al 973281424 o envii un é-mail: info@horcajada-abogados.com i l’atendrem gustosament.
Bufet Horcajada.




Más noticias..

 


Ultimas noticias

09

07

2020

"Más mediación en familia"

Una de las novedades legislativas de este verano ha sido […]

07

27

2020

El 100% de los gastos!

El  pasado 16 de julio el Tribunal de Justicia de […]

07

16

2020

Renuncia y Cláusulas suelo

El Tribunal de Justicia de la Unión Europea se ha […]

06

29

2020

CORONAVIRUS: “Multas o sanciones administrativas durante el estado de alarma.”

Con el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, se […]

06

29

2020

“Guía para la custodia”

El Consejo General del Poder Judicial ha aprobado una guía […]

06

19

2020

CORONAVIRUS: ¿Tiempo de mediación?

¿Tiempo de mediación? La mediación es una herramienta de Resolución de […]

06

18

2020

GUARDA Y CUSTODIA COMPARTIDA EN CATALUÑA: ¿Se aplica obligatoriamente?

Existen determinados territorios con una legislación civil específica como es […]

06

16

2020

MEDIACIÓN FAMILIAR: ¿Qué es?

MEDIACIÓN FAMILIAR: ¿Qué es? La mediación familiar es un método de […]


    

Horcajada Abogados
Avda. Blondel 27, 7º-1º
25002 Lleida - ESPAÑA

T. 973 281 424
M. 609 721 439
E. info@horcajada-abogados.com